פגישת צוות פרויקט בנייה עם תוכניות

6 דרכים שיעזרו לך לסיים את פרויקט הבנייה שלך בזמן

הלקוח לוחץ לסיום הפרויקט? הדד ליין למסירת המפתח מתקרב, אך נראה שדבר איננו זז? הלחצים לסיום הפרויקט מוכרים מאוד לכל מי שעוסק בניהול פרויקטים בבניה, מנהלים פרויקטים, קבלנים ולאנשים מתחום הבנייה שלרוב נעזרים ביומן עבודה לקבלן, או באפליקציית יומן עבודה על מנת שיוכלו לעבוד בצורה נכונה. אך מלבד היומנים הללו שמסייעים רבות, הבאנו בפניכם כמה טיפים שיסייעו לכם לסיים את הפרויקט לא רק בזמן, אלא לפני.

שנתחיל?

  1. לקחת זמן לתכנון היום

    בכל בוקר אתם וודאי קמים עם תחושה שהיום נסיים את המשימה הזאת והזאת בפרויקט. אך אם תיקחו כמה דקות בבוקר או ביום שלפני כדי להגדיר מטרות ברורות לכל עובד בשטח, תוכלו להספיק הרבה יותר. את המשימות ניתן לארגן בתצורה של שעות ביומן העבודה , כלומר משעה 08:00-12:00 הפועלים יסיימו את הפינישים של עבודות הריצוף כולל מריחת רובה וכו'. נסו כמובן להגדיר זמן ריאלי ולשתף את העובדים בדד ליין של המשימות.

  2. תפסו 'ראש' מוביל בפרויקט

    בכל פרויקט בנייה יש עובד מומחה ומשפיע שיוכל לכוון אתכם ולעזור קצת יותר מאחרים. נסו למצוא אחד שכזה, עם ביטחון עצמי ואנרגיות טובות שיוכל להשפיע גם על יתר העובדים ולייצר תחושה של עבודה מהירה יותר. לא משנה במי תבחרו, הכי חשוב לעשות בחירה שתקדם את הפרויקט לעבר המטרה.

  3. עד כמה אתם מכירים את יומן העבודה החכם שלכם?

    כיום ניתן למצוא בשוק מגוון רחב של תוכנות ופתרונות, אך בחירת פיתרון אשר מראש נבנה כיומן עבודה ממוחשב יסייע לכם לעמוד בזמנים ולתכנן היטב את המשימות. השימוש בהחלט מקל על העבודה, אך חשוב לדעת שיומנים אלה חכמים מאוד ומכילים מגוון פיצ'רים שיאפשרו לכם לעבוד בצורה טובה יותר. זה הזמן להקדיש זמן ולבדוק את הפיצ'רים שאינכם מכירים בעזרתם תוכלו לסיים את הפרויקט מוקדם מהצפוי.

  4. לחגוג הצלחות קטנות

    ממש כך! אמנם קצת קלישאתי לחגוג הצלחות באתר בנייה, אבל כדאי לדעת שאם לא נחגוג הצלחות לא נשים לב אליהן ונראה רק את העבודה שנותרה לפנינו. חגיגת ההצלחות נותנת לעובדים באתר (וגם לכם) כוח ומוטיבציה להמשיך, ותחושה שאנחנו מתקדמים יפה. איך חוגגים? הרימו כוסית, פנקו את העובדים בנשנושים, שחררו אותם קצת יותר מוקדם ועוד.

  5. אל תעמיסו הכל על הכתפיים שלכם

    לא משנה אם אתם מנהלי פרויקט, קבלנים, מפקחי בנייה וכו', אתם לא צריכים לעשות הכל בעצמכם. דעו לשחרר ולהעביר לעובדים משימות קטנות ובינוניות שיורידו מכם עול, כך תוכלו לפקח ולנהל את הפרויקט בצורה טובה יותר וכך גם לחסוך בזמן. דבר נוסף, אם יש לכם משימות גדולות מאוד שעשויות לגזול זמן יקר, העדיפו להוציאן החוצה ולהתקדם עם דברים אחרים, כי חבל על הזמן!

  6. אל תפחדו לעשות שינויים במתודות העבודה

    יש קבלנים או מנהלי פרויקטים שמעדיפים לתכנן את הפרויקט שלהם מהסוף להתחילה, כלומר לרשום בכל יום ביומן את הצורך, ואז ללכת אחורה ולרשום משימות. יש כמובן כאלה שיעדיפו לתכנן מהתחלה ולהתקדם בקצב שלהם למשימות. לכל אחד יש שיטת עבודה משלו שהוא רגיל אליה, אך אם משהו לא עובד ונתקע, נסו דרך אחרת, כזאת שאולי תגרום לכם לחסוך בזמן יקר. בקיצור, אל תפחדו משינויים, פעמים רבות הם מבורכים.

בהצלחה!

להתנסות 14 ימים ללא התחייבות